Κοινωνική Ρομποτική για παιδιά με Αυτισμό
ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
Η μάθηση με την εκπαιδευτική ρομποτική παρέχει ευκαιρίες για αμφισβήτηση και βαθιά σκέψη για την τεχνολογία. Κατά το σχεδιασμό, την κατασκευή, τον προγραμματισμό και την τεκμηρίωση της ανάπτυξης αυτόνομων ρομπότ ή έργων ρομποτικής, οι μαθητές όχι μόνο μαθαίνουν πώς λειτουργεί η τεχνολογία αλλά εφαρμόζουν επίσης τις δεξιότητες και τη γνώση περιεχομένου που έχουν μάθει στο σχολείο με ουσιαστικό και συναρπαστικό τρόπο. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι πλούσια σε ευκαιρίες για ενσωμάτωση πολλών κλάδων, όπως γραμματισμός, κοινωνικές σπουδές, χορός, μουσική και τέχνη, ενώ δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να βρουν τρόπους να συνεργαστούν για να ενισχύσουν τις δεξιότητες συνεργασίας, να εκφραστούν χρησιμοποιώντας το τεχνολογικό εργαλείο, να λύσουν προβλήματα. και σκέφτονται κριτικά και καινοτόμα. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι ένα εργαλείο μάθησης που ενισχύει την μαθησιακή εμπειρία των μαθητών μέσω της πρακτικής μάθησης. Το πιο σημαντικό, η εκπαιδευτική ρομποτική παρέχει ένα διασκεδαστικό και συναρπαστικό περιβάλλον μάθησης λόγω της πρακτικής φύσης της και της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας.
Το εργαστήριο LIRES ανέπτυξε ένα έξυπνο ρομπότ που καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών με αυτισμό και μπορεί να διευκολύνει τη διδασκαλία στην τάξη. Ονομάζεται Daisy και βοηθά τους μαθητές με αυτισμό να μάθουν να εκφράζονται πιο εύκολα. Για αυτούς, η αλληλεπίδραση με τους άλλους μπορεί να είναι ένας πραγματικός αγώνας. Αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα για την Daisy. Στην πραγματικότητα, εκεί λάμπει πραγματικά αυτό το νέο ρομπότ! Αυτό που είναι τόσο μοναδικό και ιδιαίτερο σε αυτό είναι ότι είναι ικανό για πλήρη κοινωνική αλληλεπίδραση. Οπλισμένο με την ικανότητα να δείχνει συναισθήματα, μπορεί να επικοινωνεί με τη δική του φωνή, ενισχύοντας περαιτέρω την ικανότητά του να συνδέεται με τα παιδιά. Η Daisy είναι κάτι περισσότερο από ένα ρομπότ – είναι ένας πραγματικός δάσκαλος. Η Daisy διδάσκει στους μαθητές τους κοινωνικούς κανόνες, κάτι με το οποίο οι περισσότεροι παλεύουν. Μέσω της εφαρμοσμένης συμπεριφοράς, η Daisy παρέχει άμεση ανατροφοδότηση, έτσι ώστε οι μαθητές να ενθαρρύνονται να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία. Πολλά παιδιά που έχουν διαγνωστεί με αυτισμό δυσκολεύονται να διατηρήσουν οπτική επαφή και η καθημερινή κοινωνική αλληλεπίδραση δεν είναι κάτι που βρίσκουν άνετα ή εύκολο. Είναι ένα βάρος που επηρεάζει όχι μόνο την κοινωνική τους ζωή αλλά και τη συνολική τους ευημερία. Χάρη στη Daisy, μπορούν να μάθουν πώς να ξεπερνούν τέτοια ζητήματα. Τα αυτιστικά παιδιά έχουν συχνά δυσκολίες στην κατανόηση και τη χρήση κοινωνικών και συναισθηματικών ενδείξεων και οι ερευνητές συμφωνούν ότι η στόχευση αυτών των αναπτυξιακών «δομικών στοιχείων» μπορεί να έχει ευρεία, μακροπρόθεσμα οφέλη. Η Daisy εμπλέκει τους μαθητές με αυτισμό σε συνομιλίες με τους δασκάλους και τους συνομηλίκους τους και κάνει τη μάθηση διασκεδαστική, παρακινητική και πιο συνεργατική καθώς η κοινωνική αλληλεπίδραση δεν θα είναι πλέον τόσο δύσκολη.