Η Social Assistance Robotics (SAR) είναι η ανάπτυξη ρομπότ με χαρακτηριστικά κοινωνικής συμπεριφοράς, τα οποία στοχεύουν στην υποστήριξη, μέσω της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, των χρηστών τους στην εκτέλεση διαφόρων εργασιών. Ένας από τους τομείς που αξιοποιείται το SAR είναι η διδασκαλία μιας ξένης/δεύτερης γλώσσας, κυρίως σε παιδιά. Το SAR, μέσω της κοινωνικής σχέσης που αναπτύσσουν με τους ανθρώπους, δημιουργούν κίνητρα, διαμορφώνουν κατάλληλες στάσεις και αναπτύσσουν κατάλληλες συνθήκες για την υποστήριξη της μάθησης. Αυτή η εφαρμογή με το ρομπότ Nao σχεδιάστηκε για να εξετάσει εάν ένα SAR θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη διδασκαλία της ποντιακής διαλέκτου σε ενήλικες. Για το σκοπό αυτό σχεδιάστηκαν διδακτικές δραστηριότητες με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, ενταγμένους στο πρόγραμμα σπουδών. Συνολικά τριάντα μαθητές έλαβαν μέρος, ατομικά, στη διδακτική αυτή παρέμβαση και στη συνέχεια εξέφρασαν τις εντυπώσεις και τις απόψεις τους σε μια ατομική συνέντευξη. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε βιντεοσκόπηση των δραστηριοτήτων. Τα δεδομένα της έρευνας αναλύθηκαν με βάση τις μεθόδους της ποιοτικής έρευνας. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες είδαν θετικά το έργο. Η αλληλεπίδραση με το SAR ενίσχυσε τη θετική διάθεση για μάθηση και κίνησε το ενδιαφέρον τους. Οι συμμετέχοντες σχολίασαν θετικά το γεγονός ότι είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν τις γλωσσικές τους δραστηριότητες με έναν εναλλακτικό, ευχάριστο τρόπο. Ωστόσο, επισήμαναν την έλλειψη βαθύτερης και ουσιαστικότερης επικοινωνίας που επιτυγχάνεται μεταξύ των ανθρώπων, μια έλλειψη που είναι αποτέλεσμα των ανεπίλυτων σχεδιαστικών αδυναμιών των ρομπότ. Ωστόσο, οι ενδείξεις είναι θετικές και η χρήση του SAR στον τομέα της διδασκαλίας γλωσσών ενηλίκων παρουσιάζει ενδιαφέρον για περαιτέρω έρευνα.