LIRES-logo_small-2-eng

Εργαστήριο Πληροφορικής και Ρομποτικής στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία

STIMEY-SAR για μαθητές 10-18 ετών

Το έργο STIMEY (H2020-SEAC-2015-1) σε μια προσπάθεια να φέρει κοντά την επιστήμη και την κοινωνία στην Ευρώπη και, κατά συνέπεια, να αυξήσει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ηπείρου, η εκπαίδευση STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά) πρέπει να είναι πιο σχετική με τους ευρωπαίους νέους να αυξήσουν τα ενδιαφέροντά τους και τη συμμετοχή τους στις καριέρες STEM.

 

Αυτό το έργο προτείνει μια εκπαιδευτική πλατφόρμα με στοιχεία πολλαπλών επιπέδων, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με βάση ένα καλά ερευνημένο παιδαγωγικό πλαίσιο, το οποίο στοχεύει να κάνει την εκπαίδευση STEM πιο ελκυστική για νέους ηλικίας 10 έως 18 ετών. Πανεπιστήμια, σχολεία, δάσκαλοι, μαθητές, γονείς, επιχειρήσεις και συνεργάτες μέσων ενημέρωσης ενώνονται για να ολοκληρώσουν έναν κύκλο στον οποίο το STEM γίνεται μέρος της καθημερινής ζωής των νέων μέσω μιας εκπαιδευτικής πύλης που τους προετοιμάζει επίσης για μελλοντικές σταδιοδρομίες.

Η πλατφόρμα κοινωνικών κινήτρων για συναισθηματική και εκπαιδευτική δέσμευση, που στο παρόν αναφέρεται ως πλατφόρμα STIMEY (Επιστήμη, Τεχνολογία, Καινοτομία, Μαθηματικά, Εκπαίδευση για τους Νέους), θα συνδυάζει:

– στοιχεία κοινωνικών μέσων και επιχειρηματικά εργαλεία (παρόν),

– ρομποτικά αντικείμενα (το μέλλον),

– ραδιόφωνο (το παρελθόν)

για την εκπαίδευση, τη συμμετοχή και την αύξηση του ενδιαφέροντος των νέων για την εκπαίδευση και τη σταδιοδρομία STEM. Η πλατφόρμα, με μεμονωμένα ηλεκτρονικά χαρτοφυλάκια, θα σχεδιαστεί για να αξιοποιεί την περιέργεια και τα κίνητρα των παιδιών από μικρή ηλικία. Η πλατφόρμα θα λαμβάνει υπόψη τις συγκεκριμένες ανάγκες κοριτσιών και αγοριών, για να προσελκύονται και να παραμείνουν στο STEM σε ένα κοινωνικό συνεργατικό περιβάλλον με σοβαρό gaming και υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των συνομηλίκων. Η πλατφόρμα θα δώσει στους δασκάλους τα απαραίτητα σύγχρονα εργαλεία για την παροχή εκπαίδευσης STEM με ελκυστικό και ελκυστικό τρόπο στην τάξη, ενώ παράλληλα θα παρακολουθεί την πρόοδο των μαθητών ακόμα και εκτός τάξης.

 

Η ερευνητική μας ομάδα, με επικεφαλής τον Αναπληρωτή Καθηγητή, Νικόλαο Φαχαντίδη, είναι υπεύθυνη για τη μελέτη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση διαδραστικών ρομπότ κατάλληλων για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και κοινωνικών στόχων του προγράμματος, παράλληλα με την πρόοδο των μαθητών, και θα διανεμηθούν σε μαθητές και πρωτοβάθμια εκπαίδευση. και σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ευρώπη. Στο πλαίσιο του STIMEY, αναπτύχθηκαν καινοτόμες τεχνολογίες και παιδαγωγικές μέθοδοι, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να προσεγγίσουν τις θετικές επιστήμες σε επιστημονική και κοινωνική διάσταση, θα τους συνδέσουν με ιδρύματα μη τυπικής εκπαίδευσης, αλλά και επαγγελματικούς φορείς στην πράξη, υποστηρίζοντας παράλληλα εκπαιδευτικούς και γονείς. Απώτερος στόχος του έργου είναι οι φοιτητές, μέσα από το πιστοποιημένο μάθημα, απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, να αποκτήσουν εφόδια, αυτοεκτίμηση και αυτοπραγμάτωση, αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο, να επιλέξουν επιτυχώς σπουδές και καριέρα στο το πεδίο της επιστήμης.

 

Συνεργάτες: HOCHSCHULE EMDEN/LEER, Γερμανία (Συντονιστής), ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ POLOTSK, Λευκορωσία, JYVASKYLAN YLIOPISTO, Φινλανδία, MLS PLIROFORIKI AE, Ελλάδα, BABY RADIO SL, Ισπανία, KOMPETENZENTRUM TECHNIKHESITY.